torsdag 27 november 2008

Sure Baby Yes! Oh yes. Yes, yes, yes.

Hallå i lådan,

idag klippte jag mitt hår på relativt nyöppnade hårsalongen Sure Baby Yes i Hornstull. Nere i en källarlokal har frisörgänget målat vitt, vitt, vitt och satt upp bjälkar i rosa, turkost och gult. Mycket 80s chic. På ett bra sätt. Inredningskåta kan ju till exempel njuta av de ljuvliga citrongula typ Oxfordsofforna i foajén. Det är lätt värt att komma lite innan den utsatta klipptiden för att sitta i de vrålsnygga sofforna och kolla på grymma frisörer in action till tonerna av Ramones och MGMT.

Men nu var det en frisersalong vi skulle prata om, och då kanske själva friseringen är det mest intressanta. Jag klippte mig hos en snajdig ung dam som heter Ina. Ina var supertrevlig och klippte som en dröm. Då var hon ändå en av de billigare frisörerna. Precis som andra hippa hårställen så betalar man på Sure Baby Yes olika priser beroende på frisörens erfarenhet. Från 500-700 pix kostar det. Mitt kostade 500 pix och det var värt varenda krona. Det blev snyggt, välklippt och annorlunda utan att gå Hårgänget-crazy. För en luggifierad person som jag så är det dessutom trevligt att det ingår en gratis luggansning vid valfritt tillfälle i priset.

Det var på det stora hela en mycket angenäm upplevelse. Erfarenhet säger mig att man ofta kan bedöma en hårsalongs duglighet genom att kolla på de som jobbar där. Samtliga anställda som befann sig i lokalen vid tillfället jag klippte mig hade heta frisyrer, fina färgningar och snygga kläder. Inte så konstigt att jag gick därifrån och kände mig hipster-fab ända ut i tårna!

Här kan man kolla priser, adress och boka tid.

1 kommentar:

-= Steamboat Willie =- sa...

Själv åker jag alltid och klipper mig i Bredäng.. Billigt och bra...

... och sedan kan man klämma en pappas special på grillen efteråt... mums! ;-)