fredag 21 november 2008

Lovebombing.

Aspuddens bästa fik är utan tvekan Mazzika, även om det rent geografiskt ligger närmre Örnsberg än Aspudden. Jag blir bara mer och mer övertygad om det ju längre jag bor här. Förutom den extremt trevliga personalen, fri wi-fi, och de mycket överkomliga priserna så kan man även äta ett gäng mycket goda mackor. Och godast av de alla: Nana. En varm pitarulle fylld med hemlagad hommous och inlagd vildgurka. Alltså jag skulle kunna leva på denna macka. Hur kan den vara så god? Det är helt sjuuuuukt. Extra plus för att det alltid spelas bra musik också. Enda minuset är väl egentligen att dom har stängt på tisdagar. Men det är klart, nån gång ska väl folk få ha ledigt. Även om dom jobbar på mitt favvofik.

1 kommentar:

Medelklassman sa...

Nu har jag inte hängt på Mazzika så ofta, men menyn...byts den någon gång? Jag tycker det har varit samma sorgliga utbud länge nu.

Men visst, bättre fik närmare hem finns inte. (Örnsberg it is.)