söndag 30 november 2008

How to catch a Östermalmsgubbe

Jag hjärtar lokaltidningar. Det finns få saker som är så rogivande som att läsa om hur polisen nästan haffade en langare på ens lokala Systembolag och kufar som rasar över träd som planterats i fel väderstreck. Nu när jag slagit ner bopålarna på Gärdet får jag Östermalmsnytt. När jag ögnade igenom den nyss fann jag en mycket lärolik insändare. "Det finaste är det som finns inuti" är rubriken. Tydligen har läsare av äldre nummer (vilka jag inte har) kunnat följa en diskussion mellan "Henke" och "Brudarna" om män, kvinnor och relationer dem emellan. I mitt nummer tipsar "Vi charmisar" tanter om hur de ska bete sig för att fånga en karl:

- Prata inte sönder tillvaron med ointressant babbel i mun på varann så kanske vi andra kan få ett ord med i laget.

- Försök undvika godis och skräp så kanske vi slipper höra ert gnäll om ändor och fettvalkor som dyker upp.


- Odla andra intressen än såpoperor och dansband. Vidga vyerna med lite kultur i stället.


- Acceptera att åren går och klä er inte som 20-åringar. Det är inte utsidan som gör er vackra utan sättet ni är på och det som finns inuti. Många kvinnor tänker inte på ovanstående utan blir tröttsamma då de inbillar sig att de fortfarande har charmen kvar och då får man inte upp den. Förljugenhet är inte sexigt. Däremot ärlighet och modet att visa vem man är och inte vem man borde vara. Att vakna upp med en dam där sminket ligger kvar på kudden brukar bjuda på många överraskningar. Försök vara den du är så håller det längre. Det är är vad vi trevliga gubbar pratar om. Vi söker med ljus och lykta efter en tant att ha samvaro med. Alla blir äldre, kanske fetare, får rynkor, men det finaste är det som finns inuti. Kram på er gummor - om vi når runt er...

Inga kommentarer: