måndag 29 december 2008

Shake your booty like a boggart in pain

I helgen körde två Red Line Rebels Harry Potter-maraton på Gärdet. Alla hittills utgivna filmer plus enorma mängder knäck och chokladkola inmundigades. Det var fab. Idag satt jag på jobbet och gjorde inget särskilt, för det var en slapp dag, när jag helt plötsligt hör någon säga "crucio!" Jag flyger naturligtvis upp, beredd att försvara mig själv eller någon annan eller bara för att jag inbillar mig att Snape är i närheten och jag är snyggare när jag står upp, och ser mig omkring. Ingen wand så långt ögat kan nå. Fatta förvåningen när jag insåg var förbannelsen kom ifrån: en på jobbet satt och spelade The Sims. Mitt i ett samtal mellan två simmar bröts det vanliga "humdi dumdi obegripligt tal aaahhh" av att ena simmen slängde ur sig "crucio". Bara sådär! En tillfällighet? Ett tecken från ovan? Det ultimata beviset på att jag är sjuk i huvudet?

Inga kommentarer: