onsdag 19 december 2007

Billströms revisited.

Fikade häromveckan på Billströms i Skärholmen. Förvånades, precis som personen som kommenterat här, över lapparna som informerade gästerna om att dryck utan tillbehör ej serverades.

Nu undrar jag:

1. Finns det någon läsare som förvägrats dryck pga utebliven tillbehörsbeställning? Om ja: hur motiverades det?
2. Det finns minst ett till Billströms i denna stolta stad. Har de samma regler eller är det här lokalt?

All info mottages tacksamt. Detta är intressant.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Så man kan alltså inte gå in på ett konditori och dricka en slät kopp kaffe utan att köpa något mer? Weird...

Anonym sa...

Jag funtar lite på att åka dit, bara beställa en kaffe, inte få bara en kaffe, beställa det absolut krångligaste och en kaffe och bara dricka min kaffe samt lämna det absolut krångligaste på marken strax utanför.

Anonym sa...

Jag var på Billströms i Skärholmen och ville bara ha kaffe. Det var en söndag klockan 11. Helt tomt. Jag fick inget kaffe utan gick surt därifrån. Först tänkte jag retas och köpa en sån där ful liten skorpa för 3 kronor. Men jag struntade i det och nöjde mig med att skälla ut den sura tjejen i kassan.

Anonym sa...

Jag var där idag och de har fortfarande den reglern, men inte så som ni påstår. lunga ner er gott folk. De har den regeln BARA under lunchen pga att det kommer 10 pers ibland och köper EN KAFFE, medans det står hungriga gäster som vill sitta och äta sin mat på sin lunch som är på 45 min som då måste vänta till dessa 10 PERS HAFT SITT LILLA SNACK SOM IBLAND ÄR PÅ TVÅ TIMMAR, och det enda som köpt då är EN kaffe.
Och som sagt så fungerar det så bara under lunchen och INTE annars!!!!!!!