fredag 10 april 2009

Kära, kära barn!

Hemköp, T-centralen, Skärtorsdag.
14-åring: Är det någon särskild dag idag?
Annan 14-åring: Ja, torsdag.
Första 14-åringen: Jamen, jag menar, är det någon särskild dag idag? Det är ju snart påsk.
Andra 14-åringen: Har det varit påsk? Jag fick inte ett enda påskägg! Fan vad dåligt.
Första 14-åringen: Påskafton är på lördag.
Andra 14-åringen: Okej, TUR.

Och fem minuter senare!
Tredje 14-åringen: Det enda som gör mig pigg är konserter.
Första 14-åringen: Du kanske tycker att alla annat är tråkigt?
Tredje 14-åringen: Ja... nä, jag gillar mitt X-box också.

Alltså, kan någon vänlig själ förbarma sig över ungdomarna idag och liksom... utbilda dem lite? Krama dem? Säga att det är okej och att det blir bättre? Jag skulle gärna, men det enda jag tänker när jag hamnar i sådana här situationer är "must... blog...now...".

Inga kommentarer: