torsdag 5 mars 2009

Mullvadar och hemliga sällskap

Reklammontrar, Gärdet:




Alltså. Den översta bilden gör reklam för "Gittan&co" som tydligen gärna tillhandahåller lunch, take-away och catering för slutna sällskap. Varje gång jag hör eller läser orden "slutna sällskap" tänker jag på Eyes Wide Shut. Hence bilden i mitt huvud av Gittan som springer runt och serverar kaffe och räkmacka åt maskerade orgiedeltagare.
Infotavlan i bild nummer två satt i Webbpresentens monter. De säljer porslinskatter, små prydnadsskor och tydligen oerhört skrämmande vindsnurror. Hence bilden i mitt huvud av mamma mullvad som bara "Nej, nu ser jag några färgglada plastbitar som väldigt effektivt får vinden att vibrera ojämt, så här kan vi inte ha det. Packa väskan."

2 kommentarer:

Johanna sa...

Ahahaha! Gick förbi skylten om slutna sällskap för typ.. ja.. aslänge sedan. Då fotade jag den och tänkte blogga den, men glömde såklart bort (var säkert full). Åhh den är så rolig!

Sulla sa...

Jag tycker att den understa bilden där ser ut som något form av dikt.