söndag 4 november 2007

The amazing labyrinth.

För varje gång som jag kommer till Skärholmens centrum så har fler butiker öppnat. Inomhusdelen bara växer och växer på alla håll och kanter, uppåt, neråt, höger, vänster. Jag hängde alltid i Skärholmens centrum när jag var typ 12-14, och kände till varenda vinkel och vrå. Om 13-åriga Johanna, i kläder från Impuls och Crocker, skulle landa i dagens monsterbygge skulle hon gå vilse (men tillslut hitta till donken och köpa Big Mac & co för att sedan åka hem till Älvsjö med 173:an). Det är helt sjukt!

Inget ont med detta, nya H&M-butiken därute är tillexempel jättebra. Och nu finns Bolagret också! Mitt tonårig jag kanske skulle gå vilse i byggnationen, men jag älskar fortfarande att shoppa i Skäris.

2 kommentarer:

Victor sa...

alltså det blir så FINT! jag är så sjukt förväntansfull tills det blir helt klart. och bolagret är en så efterlängtat! köpte en soffkudde första helgen.

Anonym sa...

Min nya, fina, sköna soffa är från Bolagret. Den är min största kärlek för tillfället.